Hur du beställer dreads

Sugen på lite syntetiska dreads? Då har du kommit rätt!Jag ska snabbt förklara hur du beställer dreads. 
Först ska du bestämma dig hur du vill ha dem. Långa? Korta? Tjocka? Smala? Lockiga?
Sen ska du bestämma dig vilken eller vilka färger du vill ha. Om du inte hittar exakt den färg du vill ha kan jag blanda den åt dig. 
Här är färgkartan

Sen kan du bestämma hur du vill ha färgerna. Ska alla vara enfärgade? Vill du ha några randiga? Eller kanske vill du ha transitionals?
Sist men inte minst bestämmer du om du vill ha SE eller DE och ungefär hur många du vill ha. Jag rekomenderar minst 60SE och 40DE, men desto mer desto bättre. Jag rekomenderar max 120 SE och 80 DE, om du inte vill få problem. Undantag finns ju självklart. 

När du har bestämt dig skriver du ner allt i ett mail och skickar iväg till [email protected] svarar inom 24h och ger dig ett ungefärligt pris och när de kommer att bli klara. Jag tar ut en beställningsavgift på 200-600 beroende på beställningen. Detta är för att ha som en försäkring att du inte backar ur och ingår i den totala kostnaden. 


Ordförklaringar

Detta är SE, alltså Single Ended. Det är en ögla i dreaden och en dread ger en topp. 

Detta är DE, alltså Double Ended. En dread ger två toppar och flätas på mitten.
 Detta är transitionals, och de går från en färg till en annan.
 
Detta är candycanes, alltså randiga dreads. Antingen med två eller tre färger.
 

Kommentarer
Postat av: Louise / Colourspot

Hej Fridde! Finns det möjlighet att få "Angela fiber" i dreadsen, också? Det där fina, glittriga.. (Inte aktuellt just idag, men om/när jag får ihop tillräckligt med pengar är jag sugen på ett hår till våren!) //Louise

Svar: Jag skulle kunna fixa det :DDD
Frida Allwin

2013-09-23 @ 18:12:30
URL: http://colourspot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0